
Стапяме дължими данъци след получена фактура от майстор за извършен в дома ремонт. Облекчението може да се ползва с подаване на годишната данъчна декларация, обръщат внимание от офиса на Националната агенция за приходите в Хасково. Така, при желание, разходите на домакинствата за ремонт вече ще се вписват във формуляра, което ще води до намаляване на облагаемия доход. А оттам - и до стапяне на дължимите за годината данъци.
Данъчното облекчение бе прието през изминалата вече 2021-а година, но на практика влиза в сила през тази с деклариране на ланшните ни доходи.
Размерът на облекчението е до 2 000 лв. Но от приходната агенция обръщат внимание, че то се отнася единствено за положен от майсторите труд. Няма да се признава покупката на строителни материали или ново обзавеждане. Така, ако през годината сте сменяли дограма, плочки, ремонтирали сте покрив, боядисвали сте и имате издадена фактура или касова бележка за положения от майсторите труд, можете да намалите данъчната си основа с до 2 000 лв. и реално да спестите до 200 лв. налози. Облекчението се полага само за един имот и не се прилага за ремонт на електроуреди или закупуване на нови.
Важно условие, за да се ползва облекчението е да има издаден финансов документ от майстора или фирмата, която извършва ремонта. Ако е издаден общ документ за труд и купени материали, то на отделен ред в него трябва отделно да е написана стойността на ремонтните дейности, тъй като облекчението е само за компонента „труд“.
Облекчението може да се ползва с подаване на годишната данъчна декларация, но за целта трябва да изисквате и пазите бележки от майсторите за направените разходи. Те могат да са касова бележка, фактура или платежно нареждане, ако плащането е извършено по банков път.