Приканват безработни да се декларират като самоосигуряващи се, има и глоби
Автор: Соня ВАСИЛЕВА
Публикувана на: 21 Януари 2010 | 12:48
Нова декларация, наречена Образец 7, подават от тази година всички лица, които се осигуряват сами. Такива, например, са трайно безработните, които не получават обезщетения от Бюрото по труда и не се осигуряват от Държавата. Това информира за читателите на
www.dgpazar.eu Божана Илиева, завеждащ "Връзки с обществеността" в хасковския изнесен Офис на НАП.
Илиева обърна внимание, че това важи за домакините и студентите над 26 години, които също внасят осигуровки изцяло от собствения си джоб. От тази година всички те следва да подадат еднократно в НАП декларация Образец 7. Срокът за депозиране е до края на месеца, следващ този, в който е възникнало задължението. Например, ако през януари е изтекло правото ви на обезщетение от Бюрото по труда и все още сте без работа, то до края на февруари следва да подадете декларация Образец 7. С нея информирате, че започвате да се осигурявате за своя сметка.
Лицата, за които това е заварено положение, т.е. към 1 януари 2010 г. са трайно безработни и вече внасят осигуровките сами, следва да подадат декларация най-късно до 1 март т.г. Задължението обаче не се отнася за онези, които са регистрирани в НАП като самоосигуряващи се. Такива са едноличните търговци, собствениците или съдружниците в търговски дружества, регистрираните като упражняващи свободна професия или занаятчийска дейност. А също и земеделските и тютюнопроизводителите, уточниха от хасковския Офис на НАП.
Глобата за не подаване на този документ е от 500 до 1 000 лева.
Досега в региона са приети 921 от формулярите. За да се избегне пътуването от други населени места, както и спести чакането на опашка, декларация може да се изпрати и по пощата с обратна разписка.